Sosyal Medya Püf Noktaları

**REKABET KURUMU’NUN HAREKETE GEÇME HEDEFİ** *Rekabeti Teşvik Ediyoruz: İşte Rekabet Kurumu’nun Adil Pazar İçin Attığı Adımlar! #RekabetinGücü* * * * **REKABET KURUMU BAŞKANI BİROL KÜLE, KURUMUN MOTİVASYONU VE HEDEFLERİ** *Rekabet Kurumu Başkanı Birol Küle, Kurumun Verdiği Cezaların Gerisindeki Motivasyonu Açıklıyor! #RekabetinGücü* * * * **TWITTER’IN CEZA ALMASI VE ŞİRKETLERE DESTEK** *Rekabet Kurumu Başkanı, Twitter Cezası ve Diğer Şirketlere Verilen Destek ile İlgili Açıklamalarda Bulundu! #RekabetinGücü* * * * **SOSYAL MEDYA HEDEFİNİZE ULAŞMAK İÇİN TAKİPERA** *Daha Fazla Görünürlük ve Büyüme İçin Sosyal Medya Hesaplarınızı Takipera’ya Emanet Edin! #TakiperaileBaşarıyaUlaşın*

**REKABET KURUMU BAŞKANI BİROL KÜLE, KURUMUN MOTİVASYONU VE HEDEFLERİ**

Rekabet Kurumu Başkanı Birol Küle, kurumun verdiği ceza kararlarının motivasyonunu açıkladı ve dijital dönüşümün getirdiği dinamikleri takip ettiklerini belirtti.

**TWITTER’IN CEZA ALMASI VE ŞİRKETLERE DESTEK**

Özellikle Twitter üzerinde duran Küle, Twitter’ın birleşme ve devralma işlemlerinin bildirilmediği için idari para cezası uygulandığını ifade etti. Küle, açıklamalarında Çiçeksepeti ve Nadirkitap gibi şirketlere de değindi. Nadirkitap’ın platform değişikliğini kolaylaştırdıklarını belirten Küle, Çiçeksepeti’nin kendi mağazalarında istedikleri kampanyaları yapabilme özgürlüğünü verdiklerini açıkladı.

**REKABET KURUMU’NUN HAREKETE GEÇME HEDEFİ VE CEZA KARARLARI**

Rekabet Kurumu Başkanı Birol Küle, inovasyona dayalı rekabeti teşvik ettiklerini ve rekabeti engelleyici müdahalelere ve pazara giriş engellerine karşı harekete geçmeyi hedeflediklerini ifade etti. Açıklamalarında yer alan maddelere göre Rekabet Kurumu’nun uyguladığı ceza kararları şu şekildedir:

1. **GOOGLE SORUŞTURMASI VE FIRSATLAR**

Rekabet Kurumu olarak yaptığımız Google soruşturması, alışveriş karşılaştırma ve yerel arama sitelerine önemli fırsatlar sunmuştur.

2. **TEKNOLOJİ ŞİRKETLERİNE DEVRETMELER KONUSUNDA CİRO EŞİTLİKLERİ**

Teknoloji şirketlerinin öldürücü devralmalarını önlemek amacıyla ciro eşitliklerini kaldırdık. Twitter’ın bildirilmemesi nedeniyle idari para cezası uygulandı.

3. **SAHAFLARIN PLATFORM DEĞİŞİKLİĞİ KOLAYLAŞTI**

Rekabet Kurumu olarak sahafların platform değişikliklerini kolaylaştırdık, bu da işlerini daha da rahatlattı.

4. **VERİ PAYLAŞIMI VE WHATSAPP-FACEBOOK DAYATMASI**

Whatsapp kullanıcılarının veri paylaşımına yönelik Facebook dayatmasını engelledik.

5. **ALGORİTMALAR VE AYRIMCILIK**

Trendyol’un algoritmalarını düzenleyerek ayrımcılığa son verdik.

6. **ÇİÇEKÇİLER VE RESTORANLARIN ÖZGÜRLÜĞÜ**

Çiçekçiler ve restoranlar, istedikleri platformlarda çalışabilecek ve kendi mağazalarında kampanyalar yapabilecekler.

7. **SEKTÖREL İNCELEMELER VE SORUNLARA ÇÖZÜM**

Rekabet Kurumu olarak e-pazaryerleri, çevrimiçi reklamcılık, ilaç ve akaryakıt gibi sektörlere yönelik incelemeler yaptık ve sorunlara çözüm bulduk.

8. **EMİSSİYON VEREN İŞLETMELER VE VERİ TAŞIMA ÖZGÜRLÜĞÜ**

Sahibinden’de ilan veren emlakçıların ve oto galerilerinin veri taşıma özgürlüğünün önünü açarak sektördeki rekabeti arttırdık.

9. **KARTEL OLUŞUMU VE ÜRETİCİLERİN MÜDAHALELERİ**

Zincir marketlerde kartel oluşumuna izin vermedik ve üreticilerin raf fiyatlarına müdahalelerini engelledik.

10. **REKABETİ ENGELLEYEN UYGULAMALARI CEZALANDIRMA**

Coca-Cola ve Algida gibi şirketlerin rekabeti engelleyen uygulamalarını cezalandırdık.

11. **TEMEL GIDA MADDELERİ VE REKABET İHLALLERİ**

Temel gıda maddeleri üzerindeki rekabet ihlallerini göz ardı etmedik ve bu ihlalleri cezalandırdık.

12. **PAHALI İLAÇ DAYATMALARINI ÖNLEME VE KAMU BÜTÇESİ KORUMA**

İlaç şirketlerinin hastalara pahalı ilaç dayatmasını önledik ve kamu bütçesini koruduk.

13. **GÖZLÜK VE GÖZLÜK CAMI PAZARI VE CEZALAR**

Gözlük ve gözlük camı pazarındaki teşebbüslerin taahhütlerine uymadıkları için para cezaları uyguladık.

14. **KOZMETİK SEKTÖRÜ VE RAF FİYATLARI İHLALLERİ**

Kozmetik sektöründe raf fiyatlarına yönelik ihlalleri cezalandırdık.

15. **ÇİMENTO, HAZIR BETON, CAM VE SERAMİK SEKTÖRLERİNDE İNCELEMELER**

Çimento, hazır beton, cam ve seramik sektörlerinde incelemeler yapıyoruz.

16. **İNTERNET SATIŞLARINI ENGELLEYEN FİRMALARLA MÜCADELE**

İnternet üzerinden satışı engelleyen tüm firmalarla mücadele ettik ve pazarın serbestleşmesini sağladık.

17. **OTOBÜS BİLETLERİNDE FARKLI PLATFORMLAR**

Otobüs biletlerinin farklı platformlarda satılmasını sağladık.

18. **AKARYAKIT SEKTÖRÜNDE REKABET İHLALLERİNE CEZALAR**

Akaryakıt sektöründe rekabet ihlallerine yönelik cezalar uyguladık.

19. **ESİNBOĞA HAVAALANI HİZMET BEDELLERİNDE İNDİRİM**

Ankara Esenboğa Havalimanı’ndaki hizmet bedellerinde indirim sağladık.

20. **ANTALYA LİMANI’NDA REKABETİ İYİLEŞTİRME**

Antalya Limanı’ndaki aşırı fiyatlandırmaya müdahale ettik ve rekabet koşullarını iyileştirdik.

21. **İŞGÜCÜNÜN SERBEST DOLAŞIMINI ENGELLEYEN ANLAŞMALARA MÜDAHALE**

İşgücünün serbest dolaşımını engelleyen anlaşmalara müdahale ettik ve çalışanların refahını artırdık.

Rekabet Kurumu Başkanı Birol Küle, bu çeşitli ceza kararlarıyla rekabeti teşvik etmeyi ve piyasalarda adil bir ortam oluşturmayı amaçladıklarını belirtti. Ayrıca, şirketlerin rekabet karşıtı hareketlerine ve pazara giriş engellerine izin vermeyeceklerini vurguladı.

**SOSYAL MEDYA HEDEFİNİZE ULAŞMAK İÇİN TAKİPERA**

Sosyal medya hesaplarınızı büyütmek ve hedef kitlenize ulaşmak için [Takipera.com](http://www.takipera.com)’a kaydolmanızı öneririz. Türkiye’nin en büyük takipçi satın alma platformu olan Takipera.com’da, etkili bir şekilde pazarlama yapabilir ve sosyal medyada daha fazla görünürlük elde edebilirsiniz.

İşletmeniz için sosyal medya hesaplarını büyütme ve hedef kitlenize ulaşma konusunda size yardımcı olmak için Takipera.com’a kaydolmanızı öneririz. Türkiye’nin en büyük takipçi satın alma platformu olan Takipera.com’da, müşterilerimize etkili bir şekilde pazarlama yapma imkanı sunuyoruz. Sosyal medya hesaplarınızı büyüterek daha geniş bir kitleye ulaşabilir ve marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz. Ayrıca, organik büyüme sürecinizi hızlandırmak için takipçi, beğeni ve yorum gibi sosyal medya hizmetleri sunuyoruz. Böylece markanızı daha etkili bir şekilde tanıtabilir, müşterilerinizi etkileyebilir ve rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz. Sizin için en uygun paketi seçerek hemen şimdi büyüme yolculuğuna başlayabilirsiniz.